Cobble Stone 

« Terug naar overzicht

Geplaatst op : 15-4-2010 16:30:39
Geplaatst door : Rob Haarlem (IP:92.67.95.154)
Onderwerp : Cobble Stone
Bericht :

Heb van de week een Ca=obb besteld, nog niet binnnen maar hoop hem voor het weekend te hebben. Heb ook een paar dozen Cobble Stones besteld. Lees hier en daar d oor de berichten heen dat niet echt geweldig is. Graag advies....Moet ik die dozen dumpen en met briketten gaan werken of is het het poging waard.
Vast bedankt.

Reageer op dit bericht

Reacties

Geplaatst op : 15-4-2010 19:29:22
Geplaatst door : Ariane
Bericht : Hi Rob,
Ik heb geen ervaring met de Cobblestone, maar wel met kokosbriketten, die zijn echt geweldig, ze worden heet, branden zonder walmen en er zitten geen vieze toevoegingen in.Kan je bij de Welkoop kopen.
Veel plezier met je Cobb, het is best nuttig de berichtjes op het forum te lezen voor je begint te cobben.

groetjes
Ariane (gebruik 1 jaar de Cobb)

Geplaatst op : 21-4-2010 17:29:43
Geplaatst door : Roel Broer
Bericht : We hebben al jaren een Cobb. We kochten in het verleden een op cobble stone gelijkend product bij Albert Heijn en ook wel bij Karwei. Ons bevielen ze veel beter dan bijvoorbeeld Ecobras. Als je gaat roken blijven de houtsnippers mooi op de cobble stone liggen. Niet dumpen dus, maar gewoon uitproberen.

Geplaatst op : 22-4-2010 13:48:47
Geplaatst door : cat
Bericht : @roel: hoi (achter)neef, ook op het forum? Als je de houtsnippers in een thee-ei doet, heb je er geen last van dat ze tussen de briketten vallen!
groetjes, Carienne

Geplaatst op : 3-5-2010 13:14:01
Geplaatst door : Larry
Bericht : Bestaat geen instanthoutskool zonder geimpregneerde chemische aanmaakmiddel (barium-/sodium-/potassium-/ammonium nitraten). Ik heb importeurs gevraagd naar een copy van de labtest zonder success.

Geplaatst op : 20-5-2010 0:50:08
Geplaatst door : BBQForum
Bericht : Vanwege het ontbreken van minerale stoffen en chemische toevoegingen, is houtskool een zuiverder brandstof dan briketten. Voor het gemak van het 'makkelijk aansteken' worden ontvlambare ingrediënten toegevoegd aan de brandbare en vaste stoffen waar de briketten uit geperst zijn. Als je het zonder 'easy light' kunt stellen, dan is de zgn. Briketten Starter (Chimney Starter) de chemie vrije oplossing om briketten en houtskool vlot en zonder kunstgrepen te doen ontbranden. Zeer goed te gebruiken briketten zijn de uit kokosvezel geperste blokjes van Ecobrasa en Cococha. Andere merken kokos-briketten zijn die van Outdoor Chef: Cocochef en van het merk Fire Friend. Voor meer informatie, productvergelijkingen en vooral veel discussie over het gebruik vaste brandstoffen en al het andere wat met barbecue te maken heeft, ga je naar: http://barbecueselwerd.forumcircle.com

Geplaatst op : 26-6-2010 22:14:40
Geplaatst door : MI
Bericht : Vandaag voor t eerst Cobb gebruikt, wat een handige BBQ. Cobble stone met creme brulee brandertje zo aan de gang. Eerst ff wat rook maar na 2 minuutjes mooi gloeiend en warm. Misschien iets te warm dus ik ga wel het opzet grilrooster bestellen. Eet se MI